Végvári Zsófia neve egyet jelent a magyar festményvizsgálat legmagasabb szintjével, hiszen egy olyan, rendkívül modern eszközökkel felszerelt laboratóriumot hozott létre, amelynek segítségével szinte bármely képről meg tudja állapítani a hitelességét. Műszerei között mikroszkópok, röntgengép, sőt még roncsolásmentes anyagvizsgáló is megtalálható.
Zsófia már kora gyermekéveiben is a festészet, a tudomány és a kutatások atmoszférájában nőtt fel. Festőművész édesanyja és művészettörténész édesapja mellett már kisgyermekként megtapasztalhatta, hogyan zajlik egy festmény alkotása és milyen folyamatok kísérik a művészettörténeti kutatásokat.
Miután megszerezte diplomáját, előbb a média világában kereste a kihívásokat látványtervezőként, és számos közszolgálati és kereskedelmi műsor arculatát tervezte meg, az örök szerelem, a festészet, azonban végül őt is „beszippantotta”. Hamar ráébredt ugyanis, hogy a művészettörténeti kutatásokon túl, a festmények vizsgálata során, az objektivitás kulcsfontosságú. Történetei arra is rávilágítanak, hogy a festmények vizsgálata igazi nyomozási folyamat, ahol minden apró részletnek jelentősége van.
Ha Ön is kíváncsi arra, hogy miként lehet egy Rembrandt, egy Matisse, egy Monet, egy Renoir, vagy éppen egy Rippl-Rónai festményről, tudományos módszerekkel kideríteni, hogy eredeti-e, avagy csak egy jól sikerült utánzat, akkor mindenképpen legyen a Duna képernyője előtt március 27-én, csütörtök este, hiszen nem csak általánosságban ismerheti meg ezt a rendkívül izgalmas és kalandos hivatást, de konkrét történeteket is megtudhat arról, milyen módszerekkel, milyen hamisítványokat leplezett már le Végvári Zsófia.
Ezt igazán kár lenne kihagynia!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.