Kevés olyan művész van Magyarországon, akinek a pályája egyszerre legendás, és közben tele van emberi fordulatokkal és szeretetre méltó történetekkel. Kovács Kolos, a Magyar Állami Operaház örökös tagja, ilyen ember. A hangja pedig, amelyet nem lehet összekeverni senki máséval, mély, zengő basszus, amely évtizedeken át töltötte meg a legnagyobb operaházakat szerte a világon.
Pedig az út nem volt egyenes. Gyermekkorában csak „magának próbálgatott” a család tölcséres gramofonja mellett, az iskolai kórusból pedig kilógott – szó szerint túl mély hangja miatt. Az énektanár még viccelődött is: „Elmehetsz te az Operába… jegyszedőnek!”
A sors azonban másként akarta: a fiúból – akit sokáig saját családi háttere és szerény vidéki indulása is visszafogott – igazi világsztár lett. A Don Carlos Fülöp királya, a Varázsfuvola Sarastrója, a Kékszakállú – ezek mind ikonikus szerepek, amelyekkel Kovács Kolos neve összeforrt.
Pályatársai között ott volt Gregor József vagy Polgár László, s miközben a közönség rivalizálást sejtett, ők inkább bajtársak voltak: helyettesítették egymást, támogatták a másikat. Humora pedig ugyanolyan kivételes, mint hangja, ezért szívesen mesél arról, hogyan totyogott ki egy kollégája a színpadról az elszakadt gatyagumija miatt, miközben a közönség ebből semmit sem sejtett, de azt is örömmel megosztja, milyen kis „poénaknákat” rejtett el egyes operák szövegében a színpadon.
Ma, túl a hetvenes éveken, Kolos nem lassít: hetente énekel a Bazilikában vagy éppen vidéki templomokban, hiszen az éneklés szerinte nem hivatás, hanem állapot – amit nem lehet „nyugdíjba küldeni”.
Ismerje meg Ön is Kovács Kolos olykor megható, máskor tanulságos, időnként pedig rendkívül vicces életmeséit! Kapcsoljon a Dunára szeptember 11-én, csütörtök este, mert erről - ahogyan Kovács Kolos meglepetés-antréjáról biztos nem szeretne lemaradni!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.