Oroszlán Szonja neve a magyar közönség számára elsősorban filmszerepeiből cseng ismerősen: Valami Amerika, Kontroll, és számtalan színházi alakítás fűződik a nevéhez. Mégis, az ő története sokkal több, mint egy sikeres színésznő karrierútja.
Gyermekkora óta vonzódott az állatokhoz, különösen a lovakhoz, és ez a kapcsolat a későbbiekben életének egyik legfontosabb meghatározó elemévé vált.
Mindig is örökmozgó volt: gyermekként jazzbalettet tanult, rövid ideig sportokat is kipróbált, de igazán sehol nem kötött ki – egyedül az állatok iránti szeretetben talált igazi állandóságra, nem csoda hát, hogy a művészi pálya mellett egy másik hivatásba is belekezdett: a lóterápiába.
Amerikában ismerkedett a Masterson Method nevű nemzetközi terápiás technikával, amelyet kifejezetten lovak számára fejlesztettek ki. Ez a módszer gyengéd, de hatékony manuális kezelés, amely a lóval való kommunikációra, a feszültségek és blokkok oldására épül.
A kezelések során nem erővel, hanem figyelemmel, érzékenységgel és finom érintésekkel segítik a lovakat teljesebb mozgáshoz és nyugodtabb közérzethez.
Oroszlán Szonja számára a színészet és a lóterápia egyaránt a teljes jelenlétről szól. A színpadon és a vásznon mindig a pillanatnak kell élni, a ló mellett pedig ugyanúgy: a legapróbb jelzésekre reagálva kapcsolódni egy másik érző lényhez.
Ez a fajta nyitottság és empátia tette igazán hitelessé az útját ebben az új hivatásában.
Mindez mára több mint hobbi: Szonja komoly képzéseken vett részt, és elismert Masterson Method terapeutaként dolgozik. Sportlovak, rekreációs lovak és sokszor traumatizált állatok is kerülnek a kezei közé, akiknél a kezelés látványos eredményeket hoz – javul a mozgásuk, oldódik a szorongásuk, kiegyensúlyozottabbá válnak.
Hogy milyen út vezetett a színpadtól a lóterápiáig, azt ő maga mondja el a Fábry következő adásában, szeptember 11-én, csütörtökön, a Dunán.
És, hogy vajon bemutatja-e Fábry Sándoron az általa használt terápia legfontosabb fogásait? Nézze meg az adást, és megtudja!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.