Traub Viktória a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen diplomázott 2008-ban animáció szakon, majd egy szemesztert töltött a portugál ESAD Egyetemen Erasmus hallgatóként, ahol a tradicionális animációs technikákat tanulmányozta.
A diploma után készített első filmjével a Vastojással, majd a Sellők és Rinocéroszokkal is rengeteg fesztivál versenyprogramjába kapott meghívást, és számos díjat nyert, legutóbbi alkotása pedig, a „Cipők és paták” a fesztiválsikerek után pedig már-már az Oscar-díj előszobájában érezheti magát.
„Csomószor van, amikor úgy rajzolok, hogy megpróbálok nem odafigyelni. Tehát telefonálás közben, vagy amikor éppen csak mozog a kezem, firkálgatok, de valami teljesen más történik közben... és akkor, egy idő után, abból elkezd kialakulni valami. Sokszor van, hogy olvasmányélmények inspirálnak, vagy beszélgetések, de nem mondanám azt, hogy az inspirációban vagy az ihletben hiszek, szerintem az animáció munka. Nem gondolom, hogy lenne ennek egy olyan formája, amikor hú, elkap az ihlet, és attól transzba esem. Igazából a legnehezebb az, hogy nagyjából tudom, mit szeretnék, és ehhez kell találnom egy olyan formát, ami a számomra megfelelő absztrakciós szintre hozza a kifejezni óhajtott témát.” – mesél Traub Viktória az alkotás folyamatáról.
Minden továbbit a Fábry következő, december 5-i adásából tudhat meg, úgyhogy mindenképpen kapcsoljon azon a csütörtökön, a megszokott időben, a Dunára!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.