Ki ne áhítozott volna arra iskolás éveiben, hogy egy igazi rock-sztár legyen az osztályfőnöke? Nos, a hajdúsámsoni gyermekek ilyen tekintetben igen szerencsések, hiszen tanítójuk, Tóth-Laboncz Attila, a rockszakmában jól ismert becenevén: Labi, a Tankcsapda egykori alapító basszusgitárosa.
Debrecenben született, ott nevelkedett, és a mai napig hű a cívis városhoz. A lakótelepen ismerkedett meg Lukács Lászlóval, aki már akkor is zenekar-alapításon törte a fejét, így létre is hozták a kezdetben punk-rockot játszó formációjukat, amellyel egyre nagyobb sikereket értek el - előbb itthon, majd külföldön is.
Sikerlemezük megjelenése után azonban Labinak döntenie kellett, hogy a nem kevés kihívással, állandó utazással, és rengeteg éjszakázással járó rocksztárságot választja, avagy polgári pályára lép. Ő ez utóbbi mellett döntött, és előbb egy ifjúsági irodában, később újságíróként, közel húsz esztendeje pedig pedagógusként dolgozik a közeli, hajdúsámsoni iskolában.
A zeneszeretet persze azóta sem kerüli el, hiszen pályája során jónéhány zenekarnak volt tagja, és ma is aktívan zenél, sőt, egy kiváló basszusgitáros barátjával, a tiszafüredi Mester Csabával, aki nem utolsó sorban remek grafikus is, képregényeket ad ki.
És mi más is lehetne ezek témája, mint a rockzenekarok? Az első ilyen képregényt, amelyben a történetet a valós elemeket némi fikció is kiegészíti, Ganxsta Zolee Dos Diavolos nevű formációjáról készítették, aztán ezt megannyi más is követte: Beatles, Hooligans, Moby Dick, és még hosszan sorolhatnánk.
Tóth-Laboncz Attila kalandos, már-már rejtői fordulatokban gazdag pályáját és a rockzenekar képregények históriáját Ön is első kézből, tőle magától ismerheti meg a Fábry következő adásában.
Tartson hát velünk, november 7-én, csütörtök este, a Dunán, ezt igazán nem fogja megbánni!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.