0 esztendeje alakult meg a Vujicsics Együttes, amely kiváló apropót biztosított ahhoz, hogy Fábry Sándor vendégül lássa a zenekar egyik alapítóját, és vezetőjét Eredics Gábort, valamint unokaöccsét, a Söndörgő frontemberét, Eredics Áront, aki másodgenerációs zenészként „született bele” a délszláv népzene világába.
A Vujicsics Együttes öt évtizedes története természetesen feldolgozhatatlanul gazdag, csakúgy, mint Eredics Gábor munkássága, aki nem csupán műveli, de tanítja is a népzenét, sőt, a Dankó Rádió csatornaigazgatójaként el is juttatja azt a közönséghez, így aztán a beszélgetésben is csupán néhány, a Vujicsics Együttes múltjából kiragadott pillanatot idéznek fel, amelyek közül mindenképpen kiemelkedik a formáció egykori kuvaiti vendégszereplése. Ennek okán fény derül az Allah szemei elől szövetzsákocskában rejtve maradó „álteára”, de Eredics Áron jóvoltából megismerkedhetünk néhány tambura változattal, sőt azt is megtudhatjuk, hogy hol kell annak keresgélnie, aki igazi dudásokkal szeretne találkozni. Ez utóbbira így emlékszik vissza Eredics Gábor:
„Jugóban három hónapos ösztöndíjon voltunk, Dragoslav Davic professzornak az ösztöndíjasai lehettünk a Belgrádi Egyetem népzenei fakultásán. Akkor körbe is jártuk fél Jugoszláviát, sok népdalt gyűjtöttünk.
A sikeres gyűjtőélmények közül az egyik az az, hogy Belciste-ben, ez Macedóniában van, leszálltunk a főtéren, a buszpályaudvaron. Megszólítottunk egy idős asszonyt, és elmondtuk, hogy egy dudást keresünk, tudna-e ebben segíteni? Intett, hogy kövessük, és még ott, a főtéren behívott minket egy házba, ahol kiderült, hogy a férje dudás. Már nagyon megörültünk a véletlen szerencsének, amikor megtudtuk, hogy a férj eladta a dudáját pár héttel korábban egy barátjának…” - meséli Eredics Gábor a fordulatos történetet, amelynek végét Ön is megtudhatja a Fábry következő adásából, május 23-án, csütörtökön, a Dunán!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.