Kádár L. Gellért neve 2025 tavaszán egy csapásra vált ismertté Magyarországon, minthogy ő alakítja a minden idők legnagyobb hazai költségvetésével készült „Hunyadi” című történelmi sorozat címszerepét. Gellért Zabolán nőtt fel, egy egyszerű, dolgos családban, ahol édesapja harangozóként dolgozott – nem véletlen, hogy a déli harangszó legendáját már gyerekként hallotta.
Bár eredetileg nem készült színésznek, a kézdivásárhelyi Nagy Mózes Líceum matematika-informatika szakáról vezetett az útja a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemre, ahol a színészet iránti szenvedélye és kitartása hamar megmutatkozott.
Pályája a marosvásárhelyi Tompa Miklós Társulatban indult, ahol számos klasszikus és kortárs darabban bizonyított, majd filmszerepek is megtalálták: a Patthelyzet után a Hunyadi főszerepe jelentette számára az igazi áttörést.
A sorozat készítése során Gellért nemcsak színészi kvalitásait, hanem fizikai állóképességét is bizonyította: a forgatás előtt és alatt is intenzíven edzett, saját testsúlyos edzésekkel, harcművészettel és lovaglással készült a szerepre. A csatajelenetekben sokszor kaszkadőr nélkül, maga hajtotta végre a veszélyes mutatványokat, amiért a stáb és a rendezők is nagyra értékelték.
A több mint fél éves felkészülés során nemcsak testileg, de lelkileg is azonosult Hunyadi karakterével: számára a hadvezér nem csupán hős, hanem felelősségteljes, esendő ember is volt, akinek példája ma is aktuális.
A Hunyadi sorozatban Gellért játékának egyik legnagyobb erénye, hogy a legendás hadvezért nemcsak a harcmezőn, hanem a magánéletben is árnyaltan, érzékenyen jeleníti meg. A szerephez való alázata, önreflexiója és hite abban, hogy „nem számít, honnan jössz, kellő akarattal és kitartással bármit elérhetsz”, sokak számára inspiráló üzenet.
További részletek, a forgatás viszontagságai, kihívásai, és olykor vicces fordulatai is szóba kerülnek majd a Fábry következő adásában, június 19-én, csütörtökön, a Dunán, ahol Kádár L. Gellért arról is mesél majd, milyen küzdelmet jelentett számára, hogy a színpadon és a kamerák előtt ne az otthonról hozott tájszólással alakítsa a szerepeket.
Tartson Ön is velünk ezen az estén, azt már most megígérhetjük, hogy remekül fog szórakozni!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.