Berzeviczy-Fehér Jánosné Fedémesen született, egy apró, de annál gazdagabb múltú faluban, amely mélyen meghatározta identitását és művészi elhivatottságát.
Gyermekkorában már az édesanyja által szőtt vásznakat hímezte, így szinte belenőtt a népművészet világába. Bár fiatalon Egerbe került, szívében mindig Fedémes maradt az otthona, amelynek értékeit igyekezett megőrizni és népszerűsíteni.
Néptáncosként is aktív volt, de a viseletkészítés vált igazán meghatározóvá számára.
Ifjú édesanyaként kezdett el mélyebben foglalkozni a palóc népviseletekkel, amelyek hiteles bemutatásához saját kutatásokat is végzett. Eredeti viseleteket gyűjtött, majd azok alapján készített új ruhadarabokat.
1985-ben már országos hímzőpályázaton is elismerést szerzett, majd egy évvel később elnyerte a Népművészet Mestere címet.
Berzeviczy-Fehér Jánosné nemcsak a hagyományőrző csoportok számára készít viseleteket, hanem a népművészet modern formában való továbbéléséért is dolgozik. A Revival Mozgalom tagjaként azon fáradozik hogy a népi kultúra ne csupán kiállítási tárgy maradjon, hanem a hétköznapokban is megőrizze szerepét. Munkájának egyik legnagyobb elismerése, hogy gyermekeit is megfertőzte a hagyományok szeretetével. Fiai, a Kerekes Band alapítói, a palóc zenei örökséget viszik tovább, miközben anyjukhoz hasonlóan nagy tisztelettel és elhivatottsággal fordulnak a népi kultúra felé.
Munkásságának egyik kiemelkedő eseménye volt a 40 éves jubileumi kiállítása Fedémesen, amelyet szülei egykori házában rendezett be, és amely nemcsak az ő életművét mutatta be, hanem lehetőséget adott arra is, hogy tanítványai és követői is reflektorfénybe kerüljenek.
A tiszta forrásokból táplálkozó viseleteit Ön is megcsodálhatja a Fábry következő adásában, február 13-án, csütörtökön, a Dunán, ahol arra is fény derül, mi a borsókázás és a subrikálás. Ugye, hogy kár lenne kihagynia?
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.