Szemadám György képeiről madarak köszönnek vissza, méghozzá abban a sajátos látásmódban, amely csak és kizárólag rá jellemző.
A művész ugyanis nem csak szerelmese, de avatott szakértője is a madárvilágnak, hiszen tizennégy esztendős kora óta aktív tagja a madártani szakmai életnek, mondhatni, a hazai ornitológia legnagyobbjainak szárnya alatt nevelkedett.
Családja, amely egykoron még egy miniszterelnököt is adott a hazának, Simonyi-Semadam Sándor személyében, finoman szólva sem tartozott az előző rendszer kegyeltjei közé, olyannyira, hogy még családnevüket is átírták önkényesen fonetikus alakúra, így az ifjú Szemadám sem mehetett egyetemre, helyette - ornitológus mentora, Schmidt Egon tanácsára - az Állatkertben helyezkedett el.
Itt hamarosan a főápolói rangig jutott, így valamennyi ragadozó az ő felügyelete alá került. A medvékkel nem ápolt felhőtlen viszonyt, annál inkább az állatok királyának is mondott oroszlánokkal, amelyekkel igen közeli, személyes ismeretséget kötött, elsősorban egy Szimba nevű példánnyal, amelyet nevelt fiának is fogadott.
Állatkerti karrierjét azonban, egy nagyon prózai oknál fogva feladni kényszerült, és ekkor ragadott ecsetet, hogy az általa mindig is csodált, és allegorikusnak tartott madarakat örökítse meg vásznain.
Legutóbb például épp egy kaffer szarvasvarjút festett meg, méghozzá Benda Gábor zongoraművész sugallatára, akit ellenben a madár hangja ihletett meg, és egy általa szerzett zeneműben fogalmazta meg azt.
Így lett az afrikai, rettenetes csőrzettel felszerelt madárféléből kétszeres múzsa is.
Ha kíváncsi rá, hogy miként született újjá a vásznon, illetve zongorán a kaffer szarvasvarjú, sőt, szívesen megismerné Szemadám György regénybeillő életmeséit is, akkor mindenképpen tartson velünk, hiszen a Fábry következő adásban, június 20-án, csütörtökön, a Dunán Önt is beavatjuk ezekbe.
Készüljön fel egy egészen különleges, összművészeti élményre, és higgye el nekünk, csak azt bánná, ha ezt kihagyná!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.