Az újságírói pályát inkább szokás hivatásnak, mint szakmának nevezni, ahogyan ez hatványozottan is igaz a haditudósítók esetében, akik gyakran életüket teszik kockára, hogy a frontvonalból számoljanak be a legfrissebb hírekről és a hadi eseményekről.
Nem csoda hát, hogy kevesen vannak, de közülük is kiemelkedik Marosi Antal, aki gyilkossági nyomozóként indította pályáját, majd rádiózni kezdett, később a magyar elnök sajtókíséretének tagjává vált, hosszú ideje pedig az egyik legismertebb magyar haditudósító.
Hivatását nem csak műveli, de tanítja is, méghozzá a Károli Gáspár Református Egyetemen, így a Fábry következő adásába, ahol utazásai legizgalmasabb, legmeghatóbb, vagy éppen legviccesebb pillanatait eleveníti majd fel, hallgatói is elkísérik.
Eljön vele továbbá Nádja is, egy csapi hölgy, aki az orosz-ukrán háború kitörésekor elkezdett segélycsomagokat szállítani a frontra, az ott harcoló ukrán katonáknak, később pedig már a frontvonalnál rekedt lakosságnak is.
Marosi Antal csatlakozott Nádjához, és a Magyar Karitász segítségével már több jószolágalti segélyosztást is sikerült megszervezniük, például Harkivban, vagy legutóbb az orosz-fehérorosz-ukrán hármashatár környékén.
Marosi Antal persze már korábban is számos háborús övezetbe látogatott el, így Líbiába, Irakba vagy akár Gázába is, ahonnan ő menekítette ki azt a palesztin családot, amelynek két tagja a műsorba is ellátogat majd, hogy együtt elevenítsék fel a legizgalmasabb haditudósítások történeteit.
Ahogyan azt Marosi Antal megfogalmazza, őt sohasem a csapatmozgások, vagy a front eseményei izgatták ezen útjai során, hiszen azokról a nagy hírügynökségek mindig részletesen beszámolnak, sokkal inkább a helyi civilek, illetve az, hogy ők hogyan élik meg a háborús állapotokat.
Bőven lesz tehát miről mesélnie a Fábry következő adásában, november 17-én, csütörtök este, a Dunán. Ezt mindenképpen érdemes megnéznie!
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.