Talán nincs is olyan ember, akit élete során valamilyen módon meg ne érintett volna a rock and roll. A legtöbben persze úgy vagyunk vele, hogy legfeljebb egy jót bulizunk a pergős zenékre, utóbb még dúdoljuk magunkban egy ideig a fülbemászó világslágereket, aztán éljük tovább az életünket.
Lehet, hogy ez a megállapítás az emberek többségére igaz, egyvalakire azonban biztosan nem, nevezetesen Egri Péterre, a Mystery Gang frontemberére, akit még gyermekként szippantott be a rock and roll és rockabilly, kötelékük pedig azóta nem hogy lazult volna, hanem csak erősödött. Ahogyan ő fogalmaz, egyfajta “fényes elvonultságban” éli az életét, amely csakugyan a zene körül forog: mára már a lakása is olyan, mint egy rockmúzeum, hiszen körbevette magát kedvenc zenei stílusának relikviáival, amelyek nyilván segítenek neki abban, hogy azokba az ötvenes, hatvanas, hetvenes évekbe repítsék, amelyekben a világ még a rockabilly lázában égett.
Aki pedig azt gondolja, hogy Egri Péter csak a múltban él, nagy tévedésbe esik, hiszen igencsak nagyszabású tervekkel rendelkezik a jövőre nézve is: éppen egy olyan nemzetközi zenei központot igyekszik létrehozni, amely méltó befogadóintézménye lehet a rockabilly irányzat mai képviselőinek, egyúttal pedig a tehetséggondozásra is alkalmas lehet.
Mindezekről részletesebben is mesél majd a Fábry 125. adásában, csütörtökön este kilenckor a Dunán.
Természetesen szóbakerülnek azok a vicces történetek is, amelyek számtalan külföldi és hazai koncertjén estek meg vele. Megismerheti majd az egykori rockabilly szlenget, megtudhatja, miként viszonyulnak a rabok ehhez a zenei irányzathoz - hiszen egyebek mellett börtönökben is volt már szerencséje fellépni a Mystery Ganggel.
Az is kiderül, miként tud itthon karriert építeni egy zenekar, miközben mindegyik lemezét külföldön jelenteti meg.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
A századik adásban a showmester rácsodálkozott a magyar borokra. Sokan vannak, finomak és szépek, azt gondolta, jól van ez így.
De hogy minden üveg mögött ott duruzsol néhány szomelié, azt már túlzásnak vélte. Annál is inkább, mert a családi Kincses Kalendáriumból úgy tudta, hogy a jó bornak egy szomelié is sok.
Na de mi van nemzeti italunkkal, a vízzel?!
Azt ki mondja meg, mit és hogyan élvezzünk benne?
A felismert hiány huzatában, a showmester jelentőségében csak a rezsicsökkentéshez hasonlítható lépésre szánta el magát, amikor megteremtette Magyarország, sőt Európa, sőt a Világ első vízszomeliéját.
A Mester az alkotói magány teljes zárójelbe tételével, előbb a büfében majd a színfalak mögött spontán létrejött szakértői kollektíva valamint két csínos múzsa támogatásával, mondhatni ecsetvezetésével vetette vászonra egyedülálló Fábry-vízióit.
A látomás megragadásának és rapid rögzítésének csak a hajszárító teljesítménye szab határt.
A mű elkészült, az Alkotó mégsem pihen.
Szóban is leleplezi a képet.